„O montare ce le va tăia spectatorilor răsuflarea”, povestea dulce-amăruie, cu hohote de râs şi lacrimi fierbinţi, a unei iubiri imposibile, promite regizoarea Marina Emandi Tiron.
Opulenţă, rochii elegante, pantaloni brodaţi cu fir de aur şi paiete, chimonouri şi evantaie cu dragoni pictaţi, un costum cu pene albastre ca o pasăre de pradă pentru personajul malefic şi papucii cu ciucuri vor da indicii clare că Ţara imaginară a surâsului, în care lucruri uluitoare se succed ameţitor, este China mătăsurilor de lux şi a puterii absolute care stă pe un tron de aur. Statueta lui Buddha, cea de la începe întreaga intrigă, a fost cumpărată de la un magazin feng-shui şi suflată cu aur, ne-au dezvăluit, din culisele producţiei, realizatorii spectacolului.
O premieră-eveniment în care îl veţi recunoaşte pe baritonul Cristian Rudic într-un rol de « eunucă » în travesti, îmbrăcat în roz şi încălţat cu papuci cu canafuri, dansând cu un haz nebun Dansul evantaiului, veţi asista la un Charleston dansat de o chinezoaică şi un vienez, iar balerinul Alexandru Pîntea va facea adevărate acrobaţii în Dansul săbiilor. Coregrafia spectacolului este concepută de Carmen Cojocaru, iar scenografia este creaţia Getei Medinski. Conducerea muzicală îi aparţine dirijoarei Mihaela Silvia Roşca.
Premiera absolută a operetei lui Franz Lehar s-a produs la Viena, în 1923, cu titlul „Jacheta aurie”. În 1929, la Berlin, spectacolul s-a jucat cu titlul „Ţara Surâsului”.