Premii:
- Locul 1:
300 lei + cupa si medalie + Excursie de 2 persoane la Arsenal Park + abonament de 5 ore la tenis de camp (valoare abonament - 150 lei)
- Locul 2:
200 lei + cupa si medalie + talon de 150 de lei la service-ul auto Demetra + abonament de 5 ore la tenis de camp (valoare abonament - 150 lei)
- Locul 3:
100 lei + cupa si medalie + talon de 150 de lei la service-ul auto Demetra + abonament de 5 ore la tenis de camp (valoare abonament - 150 lei)
- Locul 4:
talon de 150 de lei la service-ul auto Demetra + masuta de cafea cu roti in valoare de 200 lei + abonament de 5 ore la tenis de camp (valoare abonament - 150 lei)
- Locul 5-16
abonamente de 5 ore la tenis de camp (valoare abonament - 150 lei)
Regulament de joc la Cupa de Rummy timisoreni.ro 2011
Competitia este organizata de Asociatia Peter Sport si se desfasoara in sistem eliminatoriu, cu 4 participanti la o masa (exceptie facand o singura masa de joc), pana la 1.000 de puncte.
Jocul este individual (nu pe perechi), fiecare jucator trebuind sa adune cat mai multe puncte pe parcursul jocurilor, incercand sa ajunga primul la 1.000 de puncte.
La sfarsitul jocului, de la fiecare masa, ultimii 2 clasati dupa punctaj, vor fi eliminati din competitie.
Fiecare jucator va primi o legitimatie, pe care vor fi trecute: numele, prenumele si numarul legitimatiei.
Jucatorul este obligat sa detina legitimatia pe tot parcursul competitiei.
Regulile sunt stabilite prin regulament de catre organizatorii competitiei.
Inainte de aflarea adversarilor, nici un participant nu se va afla asezat la mesele de joc.
Extragerile la sorti se vor face in mod public si corect de catre organizatori.
Dupa aflarea adversarilor, jucatorii vor primi o foaie de joc, pix, iar apoi se vor aseza la masa de joc indicata de catre oficiali.
La finalul jocului, participantii vor preda foaia de joc semnata.
1. Pregatirea jocului
1.1 Fiecare dintre jucatori primeste o tabla de joc. Pietrele se amesteca cu fata in jos pe masa, iar apoi se construieste un zid format din 15 gramezi a cate 7 pietre.
1.2 Piatra care ramane in plus este folosita la facutul jocului de catre unul dintre jucatori, ales prin aruncarea zarului, iar numarul cel mai mare face primul pietrele.
1.3 Dupa primul joc, nu se mai foloseste zarul pentru alegerea celui care urmeaza sa faca pietrele, revenindu-i intotdeauna randul urmatorului jucator in sensul invers acelor de ceasornic (de la stanga la dreapta).
1.4 Cel ce face pietrele, ia piatra ramasa in plus si o aseaza in gramada cu numarul respectiv, numararea facandu-se fie de la stanga la dreapta, fie de la dreapta la stanga, ridicand prima piatra si punand-o pe aceasta in locul ei. Piatra ridicata se aseaza pe urmatoarea gramada cu fata in jos.
Aceasta gramada se da jucatorului din dreapta celui care a facut pietrele, acesta fiind si primul jucator care arunca prima piatra pe masa, care nu se poate ridica pana la finalizarea jocului.
1.5 Gramezile se impart cate una (intai o gramada fiecarui jucator, iar apoi a doua), fiecarui jucator revenindu-i cate 2 gramezi.
1.6 Dupa ce fiecare jucator si-a primit pietrele, cel care imparte ridica urmatoarea gramada si o pune peste zidul format in mijlocul mesei, marcandu-se astfel locul din care se vor trage pietrele necesare in timpul jocului.
In cazul in care piatra in plus este mai mare de numarul 7, dupa terminarea gramezilor se continua impartirea de la inceputul sirului.
Daca se intampla ca piatra care ramane sa fie Joly, cel care face piesele alege dupa bunul plac, gramada pe care il va aseza.
In acest caz Joly este considerat atu, iar tura este dubla (punctele de la final se dubleaza).
1.7 Atuul poate fi luat de catre un jucator numai in cazul in care face o formatie cu acesta si inchide jocul. Atuul trebuie anuntat inainte de a incepe tura de joc. Daca nu se anunta inainte de inceperea turei, acesta nu va mai fi luat in calcul.
2. Jocul propriu-zis
2.1 Inainte ca jocul sa inceapa cand fiecare jucator de rummy isi vede pietrele poate sa anunte "dubla" sau "dublele" ("dubla" se considera doua pietre de aceeasi valoare si culoare) fara sa le arate si sa faca schimb de duble cu ceilalti jucatori, dupa preferinta fiacaruia daca doreste, dar nu inainte ca toti jucatorii sa aibe piesele aranjate pe tabla.
2.2 Jucatorul care are aceeasi piatra ca numar si culoare cu cea cu care a fost facut jocul poate sa anunte "atu" si primeste un bonus de 50 puncte la finalul jocului, dar numai in cazul in care jucatorul se etaleaza, iar daca nu se etaleaza, atuul nu are nicio valoare.
2.3 Primul jucator (singurul cu 15 pietre pe tabla de joc) incepe jocul punand pe masa una din pietrele nedorite de pe tabla, pentru a se ajunge la nivelul la care toti jucatorii au acelasi numar de pietre pe tabla. Aceasta piesa nu poate fi folosita in nici un fel de catre nici un jucator.
In acel moment vine randul urmatorului jucator sa traga o piatra din gramada inaltata, care la randul sau va lasa jos o piatra de pe tabla. Pietrele lasate jos la sfarsitul fiecarui tur sunt asezate in "sir" (in ordinea jucatorilor), prima piatra (cea care nu poate fi folosita) este asezata invers decat celelalte, marcand inceputul sirului.
2.4 Obiectivul jocului de rummy este acela de a fi primul jucator care reuseste sa ramana fara pietre pe tabla, mai putin ultima piatra cu care se va realiza inchiderea si totodata sa acumuleze un numar cat mai mare de puncte, exceptie fiind situatia in care jocatorul decide sa inchida pe tabla.
2.5 Obligatii si restrictii in jocul de rummy:
a) “suita” – cel putin 3 pietre consecutive ca valoare si de aceeasi culoare. 1 poate fi folosit in formatie cu 2 si 3 (1-2-3) sau in formatie cu 12 si 13 (12-13-1), dar nu poate niciodata sa fie folosit in mijlocul unei suite (13-1-2).
b) “terta” – cel putin 3 pietre cu aceeasi valoare dar de culori diferite.
c) pentru etalare este obligatorie suita (2-3-4); nu este admisa etalarea numai cu terte (3-3-3)
d) pentru etalare sunt necesare cel putin 45 de puncte (jucatorul in cauza nefiind obligat sa etaleze toate formatiile daca are mai mult decat minimul necesar; pietrele se pot pastra pentru o viitoare rupere sau pentru o etalare mai tarziu, cu riscul de a scadea in loc de a aduna punctele in cazul in care alt jucator inchide pe parcurs)
e) etalarea nu se poate face decat dupa ce toti jucatorii au aruncat prima piatra.
f) odata lasata piesa pe masa, sau atinsa pentru a o ridica, nu se mai poate recupera sau pune inapoi.
g) pentru etalare se poate ridica ultima piesa din sirul de pe masa, iar in acest caz acesta nu va mai lua inca o piesa de pe zid.
h) nu se pot lipi piese la alti jucatori, decat dupa o tura de la etalare.
i) cand un jucator decide sa rupa o piesa din cele asezate in sir pe masa, este obligat sa faca formatia in vazul tuturor fara sa mai puna piesa respectiva pe tabla; de asemenea este obligat sa ridice si sa puna pe tabla proprie toate piesele ce urmeaza dupa piesa dorita.
j) cei 2 Joly pot inlocui orice piatra din joc cu scopul de a alcatui o suita sau terta.
k) Joly se poate inlocui doar o singura data in formatiile etalate.
Astfel valorile pietrelor pentru etalare sunt dupa cum urmeza:
2-9
|
5 puncte fiecare
|
10-13
|
10 puncte fiecare
|
1 in formatie de 1-2-3
|
5 puncte
|
1 in formatie de 12-13-1
|
10 puncte
|
1 in terta
|
25 puncte fiecare
|
Joly ia valoarea pietrei pe care o inlocuieste
|
2.6 La etalarile din turele urmatoare nu mai exista restrictii la crearea de formatii si se pot lipi pietre de pe tabla la formatiile deja existente pe masa. Daca se lipeste o piatra la una din formatiile celorlalti jucatori, la sfarsitul jocului aceasta trebuie recuperata.
2.7 Pentru a nu se uita care a fost piatra lipita se poate lua piesa imediat urmatoare sau anterioara. In cazul in care piatra lipita este cu o valoare mai mare decat piatra langa care se lipeste, atunci se pot lua pietre din alte formatii astfel incat sa se obtina valoarea celei lipite.
2.8 Dupa ce a trecut prima tura:
Se poate alege dintre: a lua o piatra din gramezile formate la inceputul jocului sau de a "rupe" ultima piatra din sir, cu conditia ca aceasta sa fie folosita in formatie la etalare in aceeasi tura.
Se poate rupe sirul de oriunde (in afara de prima piatra) doar daca jucatorul este deja etalat, sa aiba minim 3 pietre pe tabla si sa foloseasca piatra rupta in formatie in tura respectiva, iar pietrele urmatoare acesteia se pot pune pe tabla sau se pot etala si ele (in cazul in care se alcatuiesc formatii) sau se pot lipi la formatiile deja existente.
Se poate rupe sirul de oriunde (in afara de prima piatra) doar daca jucatorul este deja etalat, sa aiba minim 3 pietre pe tabla si sa foloseasca piatra rupta in formatie in tura respectiva, iar pietrele urmatoare acesteia se pot pune pe tabla sau se pot etala si ele (in cazul in care se alcatuiesc formatii) sau se pot lipi la formatiile deja existente.
Pietrele lipite se pastreaza pe masa cu fata in jos, acestea nu mai pot fi folosite in alte formatii.
"Folosirea Joly-ului" - Joly-ul etalat poate fi schimbat cu piatra pe care o inlocuieste de catre orice jucator doar o singura data prin intoarcerea joly-ului cu fata in jos in formatie, iar jucatorul care schimba Joly este obligat sa foloseasca piatra pe care o inlocuia Joly intr-o formatie in aceeasi tura, asezand-o si pe aceasta tot cu fata in jos.
Joly se poate lipi pe parcursul jocului la oricare dintre formatiile etalate de jucatorul care il lipeste. Joly nu se poate lipi la ceilalti jucatori.
Daca Joly este etalat de unul din jucatori intr-o terta alaturi de 2 pietre, atunci pentru folosirea lui trebuie sa se lipeasca amandoua pietre de aceeasi valoare cu cele deja etalate dar de culori diferite de acestea.
Daca Joly este etalat de unul din jucatori intr-o terta alaturi de 2 pietre, atunci pentru folosirea lui trebuie sa se lipeasca amandoua pietre de aceeasi valoare cu cele deja etalate dar de culori diferite de acestea.
Se poate lipi o piatra la o terta care contine un Joly si 2 pietre, dar joly nu poate fi folosit pana nu este lipita si cea de a patra piatra. Jucatorul care lipeste a patra piatra poate folosi Joly-ul.
Jucatorul este obligat sa anunte cand mai are 2 pietre pe tabla de joc. In caz contrar, acesta va fi penalizat la sfarsitul turei de joc cu 500 puncte, fara a se lua in calcul punctele facute in timpul turei de joc in cauza sau punctele de pe tabla.
Daca pe tabla de joc au ramas doua pietre atunci jucatorul nu mai poate rupe piatra din sir, fiind obligat sa traga o piatra din gramada.
Aceste pietre de pe tabla trebuie lipite, nu se mai poate face formatie cu ele, chiar daca prin tragerea unei pietre de jos jucatorul are in acel moment 3 pietre pe tabla, deoarece una din cele 3 pietre este obligat sa o lase jos in sir la sfarsitul turei.
2.9 Jocul se incheie cand unul din jucatori etaleaza toate pietrele de pe tabla sa de joc, ultima piatra pe care o lasa jos fiind piatra de inchidere. Punctele se scriu pe foaia de joc si se aduna dupa fiecare tura.
- Numerotarea pietrelor.
Numararea punctelor obtinute la rummy se face la fiecare sfarsit de joc si se numara astfel :
2-9
|
5 puncte fiecare
|
10-13
|
10 puncte fiecare
|
1
|
25 puncte fiecare
|
Joly
|
50 puncte fiecare
|
Inchiderea
|
50 puncte
|
Atu
|
50 puncte
|
3.1 Punctele etalate si lipite se aduna iar punctele ramase neetalate pe tabla se scad.
3.2 Jucatorului de rummy care nu a etalat pana cand unul din ceilalti jucatori a inchis i se scad 100 puncte fara sa se mai numere punctele de pe tabla, iar daca jucatorul care a anuntat atuul nu a etalat pana la sfarsitul jocului atunci i se scad cele 100 puncte, fara a primi valoarea atuu-lui.
3.3 In cazul in care jucatorul inchide cu 1 sau Joly punctajul obtinut de acesta in joc se dubleaza.
3.4 Daca piatra folosita la facutul jocului de rummy este 1 sau Joly atunci se spune ca este "joc dublu", iar la sfarsitul jocului punctajul obtinut de fiecare jucator se dubleaza.
3.5 Cand jocul se incheie prin terminarea gramezilor atunci nici un jucator nu primeste cele 50 puncte de la inchidere, iar fiecare jucator isi aduna punctele etalate si lipite si le scade pe cele de pe tabla de joc.
Se poate intampla ca unii jucatori de rummy sa faca mai multe puncte decat cel care a inchis.
Se poate intampla ca unii jucatori de rummy sa faca mai multe puncte decat cel care a inchis.
Se poate intampla ca la un joc dublu, unul din jucatori sa inchida cu 1 sau Joly, atunci punctajul obtinut de acesta se inmulteste cu 4.
3.6 Daca unul din jucatori vrea sa inchida pe tabla, el nu trebuie sa anunte acest lucru pe parcursul jocului, iar la sfarsitul jocului daca reuseste sa inchida primul, va primi 300 de puncte.
3.7 Jucatorul care a ales jocul pe tabla nu poate sa rupa din sir si nici sa lipeasca piese la cei etalati.
La jocul pe tabla exista riscul de a ramane cu pietre pe tabla de joc si un alt jucator sa inchida. In acel moment jucatorului pe tabla i se scad 100 puncte ca si unui jucator de rummy care nu a apucat sa etaleze.
3.8 La numarare Joly ramas pe tabla se scade 50 de puncte, daca jucatorul nu s-a etalat pana la sfarsitul jocului cu el.
3.9 La numarare piatra cu numarul 1 ramasa pe tabla se scade 25 de puncte, daca jucatorul nu s-a etalat pana la sfarsitul jocului cu ea.
Atentie!
Nu exista limita de timp pentru disputarea unui partide, dar mutarile se fac in timp rezonabil, pentru a nu deranja adversarii si competitia.
In cazul in care un participant va considera ca adversarul sau ,,trage de timp'' , va chema un oficial la masa sa. Daca se constata de catre oficial ca respectivul jucator incearca sa incetineasca ritmul partidei si implicit al competitiei, poate fi sanctionat prin eliminarea din competitie.
In cazul in care un participant va considera ca adversarul sau ,,trage de timp'' , va chema un oficial la masa sa. Daca se constata de catre oficial ca respectivul jucator incearca sa incetineasca ritmul partidei si implicit al competitiei, poate fi sanctionat prin eliminarea din competitie.
Jucatorii eliminati, retrasi sau absenti, pierd dreptul de a recupera taxa de concurs si dreptul de a mai participa la etapa in desfasurare.
Premiile se ofera numai jucatorilor care fac dovada legitimatiei de joc si a buletinului.
Contestatiile se analizeaza si se rezolva pe loc, pentru a nu intrerupe concursul.
Fumatul in timpul jocului nu este permis.
Fumatul in timpul jocului nu este permis.
Concursul se va desfasura intr-o atmosfera de fair-play, cinste si corectitudine.
Adversarii nu au dreptul sa se deranjeze reciproc verbal sau fizic in timpul desfasurarii partidei.
Comportamentul inadecvant al concurentilor fata de organizatori, adversari si sponsori, va fi penalizat cu suspendarea sau excluderea definitiva din competitie.
Jucatorii sunt rugati sa asigure o atmosfera de fair-play;
Jucatorii sunt rugati sa coopereze pentru a descoperi orice incorectitudini.
Jucatorii sunt rugati sa coopereze pentru a descoperi orice incorectitudini.
Dupa incheierea partidei jucatoriii au urmatoarele obligatii:
- fiecare jucator sa semneze foaia de joc si sa o complecteze dupa indicatiile organizatorilor, iar la predare sa astepte pana un oficial al competitiei a confirmat ca datele inscrise sunt corecte;
- la masa de joc jucatorii nu au voie sa lase dezordine(mizerie pe masa si langa, scaunele nearanjate sub masa) sau pietre pe tabla de joc.
- la masa de joc jucatorii nu au voie sa lase dezordine(mizerie pe masa si langa, scaunele nearanjate sub masa) sau pietre pe tabla de joc.
Jucatorii au dreptul la 5 minute de pauza in timpul partidei, doar in conditii speciale (nevoi fiziologice, probleme deosebite de sanatate), cu aprobarea organizatorului de concurs.
Primii clasati vor fi premiati, conform deciziei organizatorilor, care guverneaza activitatea jucatorilor de rummy participanti la concurs.
Detalii la 0723-079866 - Peter Bahuczki