Unde se duce spaga?

Ia amploare scandalul cumpararii cu 1,3 miliarde de dolari a 24 de avioane F16 second-hand, in timp ce oferta Suediei, tara membra UE - de a livra 24 de avioane multirol Gripen - Saab nou-noute, tot cu 1,3 miliarde de dolari, in rate timp de 15 ani, plus clauza offset de a cheltui banii pe investitii si achizitii in Romania, e ignorata. Pentru autostrada de 55 km Comarnic - Brasov, Berceanu (care nu verificase bonitatea financiara a consortiului Vinci - Aktor) acceptase costuri de 90 milioane de euro/km, adica de vreo 8 ori mai mult decat, pentru o constructie similara, tot prin munte, se platise in Grecia.

Pe site-ul ministerului Elenei Udrea, cotidianul Financiarul a descoperit un proiect legislativ, zice-se de pe vremea lui Tariceanu, prin care, uluitor, ar fi declarate secrete de stat contractele de achizitii pe bani publici. Coincidenta, chiar acum ministresa se pregateste sa cheltuiasca 1 miliard de euro pentru cartiere rezidentiale prin sate unde nu-s bani pentru canalizare si apa.
Lipsa de transparenta in cheltuirea fondurilor publice, incredintarea directa a contractelor cu statul, fara licitatie, privatizarile oneroase, imprumuturile externe halucinante, mancate aiurea de toate guvernele din ultimii 20 de ani, au ruinat economia romaneasca si au facut-o oaia neagra a UE. De la o tara cu 2 miliarde de dolari in trezorerie in 1989, am ajuns una cu datorii si gajuri de circa 80 miliarde de euro, daca nu si mai mult, pierzand si resurse vitale, ca petrolul. Nici un guvern n-a dat socoteala. Avem insa "satisfactia" de a fi prima intre tarile ex-comuniste ca numar de miliardari si multimilionari in euro.