De mult nu s-a mai trăit o perioadă atât de agitată privitoare la ingemănarea anotimpurilor iernii cu al primăverii. Într - o zbatere incredibilă iarna s-a încăpăţânat să ne streseze mai mult ca niciodata, iar primavara este încă foarte timidă în a-şi arăta virtuţile.
Un târg horticol în această perioadă nu numai că ne ridică moralul, dar parcă ar da startul simbolic al începerii în forţă, în sfârşit, a primăverii şi verdictul de “învins” pentru iarnă.
“Expo Flora”, ajunsă la cea de-a IV a ediţie nu este un târg oarecare în profilul nobilei pasiuni şi îndeletniciri al celor ce trăiesc din şi pentru flori şi plante, în general.
Acurateţea şi forţa acestei manifestări constau în principal din:
- alegerea celei mai bune perioade de expunere a produselor şi serviciilor în strictă legatură cu calendarul lucrărilor de acest gen, în consultanţa şi consonanta cu recomandările specialiştilor;
- selectarea temelor de interes în cadrul tematicii generale, teme adaptate la trendul economic dar şi al ultimelor tendinţe din domeniu-de asemenea în consultanţă cu profesioniştii domeniului;
- răspunsul foarte pozitiv pe care l-au dat firmele înscrise în expoziţie, inclusiv urmare a succeselor avute la ediţiile precedente, sau pentru cei debutanţi: încrederea în profesionalismul organizatorilor de a le promova optim interesele.
- cele cca 60 de firme expozante, echilibrate pe segmentele tematice, numeric şi valoric. Să apreciem prezenţa grupului masiv de firme din Ungaria cu preocupări vechi şi de top în horticultură (peste 10 firme);
- alegerea locaţiei în parcarea de la Iulius Mall, atent şi vizibil demarcată în vederea creşterii cotei de interes, reaminteşte succesul deosebit al ediţiei inaugurale din aceeaşi zonă din 2008. Cortul de 300 mp şi grădina din faţă dau expresia unui tot unitar, a unei acţiuni închegate şi uşor accesibile publicului;
- nu în ultimul rând atmosfera evenimentului creată înaintea şi în timpul acestuia de către organizator împreună cu expozanţii:plăcută prin simfonia culorilor, plantelor şi varietatea exponatelor, fondul muzical adecvat şi surprizele oferite vizitatorilor norocoşi prin tombolele de acum bine cunoscute.
“Expo Flora” rămâne în continuare cea mai reprezentativă manifestare a primăverii în arealul Iulius Mall atât ca imagine, dimensiuni fizice şi eforturi financiare. În ciuda dificultăţilor economice nu au fost coborate standardele de organizare sau cele de promovare pentru că ne pasă cu adevarat de vizitatori, iar peticul de rai realizat de toţi cei ce s-au implicat într-un fel va fi natural văzut şi perceput ca:
Expo Flora Timisoara - Ediţia a IV a - “Locul unde florile iţi zâmbesc”