La furat...sarumana

Toamna lui 1992. O seara mohorata, cu stradutele dintre blocuri slab luminate.
Cu cei doi colegi ai mei Calin si Claudiu, in drumul spre casa zarim o curte cu cu doi meri inalti. Merele ionatane ne faceau cu ochiul de dincolo de gardul inalt. Si cum ne plac provocariile, ne pune naiba sa vrem sa cunoastem de aproape fructul interzis


Eu, mare zmeu, imi provoc colegii sa escaladam gardul pentru a ne infrupta din ele. Calin ramane de paza, in caz de ceva. Din doua miscari ma aflu in gradina plina de mere, pregatit cu geanta sa-mi iau la pachet fructe. Bajbaim prin intuneric. Claudiu era foarte ocupat, avea geanta plina si indesa si prin buzunare marfa. O replica scurta si incepem sa radem, de Calin era deranjat din strada de galagia noastra.

Si cum nu mai aveam unde sa indesam, e timpul sa trecem iar peste gardul inalt. Claudiu este primul, dar cand sa se vada trecut dincolo...se dezechilibreaza si abia reuseste sa se prinda cu mainile de gard. Situatia imi provoaca o noua repriza de ras. Si el urla sa-l ajut, eu ma umflu de ras si uite asa dupa 5 minute reusesc sa-l imping dincolo din gradina. Si tot drumul spre casa am mancat merele suculente.
Urmatoarea zi ne reintalnim si delectam pe toti colegii din clasa cu patanea noastra.

Seara ne indreptam spre casa pe acelasi drum si pofta de mere ne indreapta pasii spre gradina cu pricina. Schema se repeta, Calin sta de sase, Cludiu sare primul gardul si in momentul in care urma sa sar si eu, se vede lumina din casa si in usa o silueta de barbat. Abandonez planul de a sari gardul, dar raman lipit de el.
Claudiu era in belea mare. Tipul il apuca de brat si-l intreaba:
Tipul: Ce cauti baa aici?
Claudiu: Sarumana, ma lasati sa iau mere! :)))))))))
Si tipul incepe sa rada tare si cu pofta, dupa care zice:
- Baa, data viitoare suna la usa si-ti dau mere, ca esti tare haios.
Si ii da o punga cu mere si-l scoate ca pe un musafir pe usa casei.

Am ras o ora pe faza cu - Sarumana, ma lasati sa iau mere! Toata scoala a aflat ziua urmatoare de patanie si mai auzeai pe cate unul - Sarumana, ceva mere mai estem!

Concluzie: bunele maniere te pot scote din belea! :)))