Avocat pentru 15 minute

Avem drepturi, nu cedati!

Era prin 2007. Lucram pe atunci la o tipografie. Ne extindeam si in curand s-au facut si angajari. Unul dintre ei era un tip tinerel, cu mult bun simt.
Intr-o dimineata colegul vine suparat ca o casiera de banca l-a amenintat, ca daca nu merge cu o copie de la foaia de virament, o sa-i inchida contul.
Si mare suparare pe el, deoarece trebuia sa faca cateva plati in urmatoarele zile. Cum eram cel mai umblat prin lume dintre colegi, imi cere ajutorul.
Aflu toate informatiile necesare si sun la agentia respectiva. Cer cu directoarea de sucursala si in scurt timp o voce impunatoare imi serveste un Daaa!? flegmatic.
Eu: Buna ziua, sunt avocatul domnului Jepan Mihai. Clientul meu m-a rugat sa rezolv un aspect ce il pricinuieste suparare!
Ea: Spuneti va rog, va ascult.
Eu: Domnului Jepan a fost sunat de catre angajata de la aceasta sucursala, la 10 minute dupa ce a folosit serviciile dumneavoastra si a fost amenintat ca daca nu se intoarce in 15 minute cu copia de la foaia de virament, i se va inchide contul.
Putem rezolva acest incovenient la telefon sau trebuie sa ma deplasez cu domnul Jepan la agentia dumneavoastra?
Ea: Va rog sa-mi spuneti ce nume apare pe spampila?
Duap ce-i zic, verifica si cu o voce melodioasa incep scuzele:
Va rog sa ne scuzati ca a fost o neintelegere...etc, am sa va fac legatura cu angajata de la ghiseul respectiv pentru a-si cere scuze pentru situatia in care a fost pus clientul dumneavoastra.
Un salut a unei voci tremurand se auzi la capatul firului.
Casiera: Buna ziua, va rog sa ma scuzati pentru cele intamplate, a fost o neintelegere, o problema cu sistemul bancii.
Eu: Nu mie trebuie sa va cereti scuze! Eu sunt platit pentru ca am dat acest telefon! Va rog sa-l contactati pe domnul Jepan Mihai si sa va cereti scuze.
Dupa ce salut respectos, inchid telefonul.
La doua minute Mihai este sunat pe mobil. Rolul meu de avocat a dat rezultate. Respectiva a sunat sa-i ceara scuze.

Concluzia: avem drepturi, dar daca suntem pupincuristi, suntem calcati in picioare!