Invitatie la spectacolul - Un vis

Proiectul realizat poarta numele de „Un vis..." si consta in realizarea unui spectacol impreuna cu detinutii dornici sa participe la trupa de teatru.



Care sunt locurile in care ajungi sa-ti pui cele mai profunde intrebari… sa gasesti cele mai intortocheate raspunsuri? Poate… doar in varful unui munte, in fata marii sau in celula unei inchisori…
Acest proiect il derulam in cadrul ONG-ului nostru - Asociatia Culturala "Pentagon"- si am avut sprijinul neconditionat al Teatrului National din Timisoara, precum si al altor institutii.
Conditia esentiala pentru ca ca acest spectacol sa existe, era ca aici, la Penitenciar, sa gasesc oameni pasionati de teatru, care doresc si au ceva de spus… I-am gasit, i-am cunoscut si totul s-a legat cantr-un vis…
Uneori, pentru ca un vis sa se implineasca, e suficient sa il ai… asta am realizat ascultandu-i pe acesti oameni; am aflat instantaneu ca sa fie intelesi si iubiti e cea mai mare nevoie a lor, ca au nevoie de multa incredere si toleranta… si mai putin de cadouri si ajutoare televizate de Pasti si de Craciun...
Detinutii nu sunt niste oameni-bau-bau, sunt oameni care au trait niste drame si care acum sunt acolo sa-si ispaseasca pedeapsa.
Si fiindca mai au un sir lung de zile de petrecut dupa gratii, cred ca cel mai bine as concluziona astfel: "A visa, asta-i fericirea; a astepta, asta-i viata!" (Victor Hugo)
Am incercat pe parcursul acestor luni de cand se deruleaza proiectul, sa ii apropii pe baietii din trupa de lumea magica a teatrului… mai exact, am parcurs impreuna drumul catre personajele dorite…
Le-am deslusit cateva din tainele actorului: le-am vorbit despre faptul ca perfecta articulatie a cuvintelor este de fapt prima indatorire a actorului, as zice politetea actorului… despre acuratetea si precizia textului, despre nevoia de simplitate plina de caldura omeneasca… despre a cauta libertatea dinlauntru… caci ce alta temnita e mai intunecata decat adancul propriului nostru suflet? Ce temnicer mai necrutator cunoastem, decat noi insine?
Lucrul cu acesti oameni a fost o experienta de viata extraordinara!!!
Ma bucur ca aceasta s-a intamplat si ca am putut ca alaturi de ei sa muncesc, dar si sa fiu libera… si totodata sa cred… Trebuie sa ne pastram visele vii. Toate lucrurile sunt posibile pentru cei ce cred…
Asociatia Culturala „Pentagon" - initiatorul proiectului de spectacol „Un vis..." in colaborare cu partenerii sai: Penitenciarul Timisoara si Teatrul National Timisoara, organizeaza la sfarsitul lunii Octombrie a acestui an, spectacolul- eveniment cultural cu acelasi nume.
Evenimentul are drept material uman disponibil trupa de teatru „Impact" a detinutilor din Penitenciarul Timisoara. Publicul tinta al eveniementelor este atat publicul larg, cat si alte persoane private de libertate din cadrul diverselor centre.
Vom bate gong-ul acestui spectacol pe scena Teatrului pentru Copii si Tineret „Merlin" din Timisoara, pe scena Casei Tineretului, cat si pe cea a Casei Studentilor din Timisoara.

AVANPREMIERA: 26 Octombrie 2010 - ora 14.00 - Casa Tineretului Timisoara

PREMIERA: 28 Octombrie 2010 - ora 14.00 - Casa Studentilor Timisoara

SPECTACOL: 1 Noiembrie 2010 - ora 14.00 - Teatrul Merlin Timisoara