Alergiile de primavara

Primavara, multe persoane se pling ca stranuta, le curge nasul, au ochii rosii, inlacrimati si isi simt gitul inflamat. Este vorba despre o alergie. Aceasta este o reactie inflamatoare anormala sau o sensibilitate acuta a organismului fata de anumite substante numite alergene. Expunerea la substantele alergene, in mod normal inofensive, declanseaza aceste simptome la persoanele alergice. Alergenele pot patrunde in organism o data cu hrana, aerul inspirat, intepatura insectelor sau simplul contact cu pielea.
Sistemul nostru imunitar are sarcina de a apara organismul contra substantelor straine precum bacteriile, virusii sau toxinele. Dar la persoanele alergice, acest sistem de protectie este prea eficient si percepe substantele comune precum polenul florilor sau mucegaiul drept periculoase. La contactul cu un alergen, organismul unei persoane alergice produce o mare cantitate de anticorpi (proteine pentru apararea impotriva bolii) care se fixeaza pe anumite celule din tesut si din singe si elibereaza puternici agenti chimici, care circulind prin organism declanseaza simptomele alergiei.
Alergia la polen fiind frecventa, nu sintem alergici la toate felurile de polen. Primul tratament consta in evitarea contactului cu substantele alergene. Exista si medicamente antihistaminice eficace. Este vorba despre medicamente care blocheaza receptorii histaminei, o substanta produsa de corp in caz de alergie. Tratamentul trebuie sa debuteze cu 15 zile inainte de venirea primaverii si sa fie urmat 2-3 luni.
Eu am folosit un tratament recomandat de doctor, iar pe langa faptul ca am dat peste 100 de lei, durerea mea de gat si tusa nu au disparut. Dupa ce am revenit la doctor la 15 zile dupa inceperea tratamentului, a constatat ca nu si-au facut efectul medicamentele prescrise si mi-a dat alta reteta. De data asta am refuzat sa mai ridic reteta.
Am mers la Salina din Oras si am urmat zece sedinte si totul a fost ok.
De atunci nu mai apelez la medicamente, incerc cu medicina alternativa si cu produse naturale.
Tot de acolo am aflat ca mierea in combinatie cu scortisoara si o lamaie stoarsa poate trata o serie larga de afectiuni. Calitatile exceptionale ale mierii, ca medicament, dar si ca aliment sunt cunoscute inca din Antichitate. Mierea se asimileaza usor, putand fi consumata si de diabetici daca nu se depaseste o cantitate rezonabila.
Reteta este urmatoarea:
- 2 linguri de miere
- 1 lingurita de scortisoara
- 1 lamaie
Se pune mierea intr-un pahar. Se adauga peste zeama de la lamaia stoarsa, dupa care amestecam. Cand se topeste mierea adaugam scortioara praf.
Se consuma o lingura de amestec la fiecare ora. Paharul cu amestec trebuie sa stea acoperit, pentru a evita pierderea calitatiilor.