Noul Chevrolet SPARK - o senzatie pentru oras

Noul Chevrolet SPARK

Conduc un Spark de aproape doi ani, de cand m-am angajat la timisoreni.ro.
Am prins mare drag de el, motiv pentru care i-am ionizat geamurile si cromat mai multe elemente exterioare. Pot spune ca e cel mai frumos Sprak din Timisoara. Dar nu stiu pentru cat timp. De ce spun asta?


Noul Chevrolet SPARK
- poze


Astazi am fost in drive test cu noul Spark. Imi doream acest lucru cu nerabdare. S-a tot discutat de Spark pe net, reviste etc ca este cel mai bun model din clasa sa, cat e foarte spatios, ca are EURO 5, ca e omologat pentru cinci locuri. Poate si din cauza ca era asa de lauda am vrut sa-mi dau si eu cu parerea, ca nu am nici o obligatie sa scriu de bine de el.
Si cu zeze minute inainte de ora stabilita ma prezint la reprezentanta, ca sa fac si niste poze si un video cu noua mea victima, Spark-ul.
Imi vine randul, iar persoana care ma insoteste la drive test din partea Autoglobus este Razvan.
Il rog ca sa conduca el prima data, ca sa pot sa fac si o filmare in timpul rulajului, in care sa prezinte date tehnice si avantaje ale masinii, pentru care un cumparator ar fi determinat sa o cumpere.
Si pornim la drum. In timp ce el vorbeste, eu filmez si descopar singur diferentele intre vechiul si noul Spark.
Producatorii au schimbat dupa parerea mea, in afara de numele masinii, totul.
La interior am observat din start spatiul generos ce il ofera masina. Stand in dreapta soferului, am avut loc suficient sa-mi intind picioarele fara sa ma lovesc cu genunchii de bord. Toata forma bordul a fost modificata, dand o alura, fara sa exagerez, ca este o masina destinata tinerilor.
Noul model are cd incorporat in bord, riscul de a-ti fi sparta masina reducandu-se la minim.
Un alt lucru bun ce am remarcat la interior, sunt scaunele. Sunt gen scoica, fiind tintuit in ele la curbe, beneficind si de airbag.
De la Sag a fost randul meu sa conduc spre Timisoara. Vitezele le-am schimbat pe la 3000 de turatii, lucru normal la un motor de 1.0. In scurt timp am ajuns la 100km/h.
Fata de modelul vechi, izolarea fonica este foarte buna, ne mai fiind deranjat de sunetul motorului.
Cand am ajuns la 100km/h, am incetinit pana la 80, dupa care am accelerat iar si am ramas impresionat de faptul ca am fost impins in scaun. Nu va imaginati ca este asemeni unei masini sport care sa te arunce in spatar, ca doar e motorul mic, dar care la acest model este in patru pistoane, fata de trei la cel vechi.
Cosumul in afara orasului este de aproape 5 L/100km, iar in oras de 6 L/100km.
In curba de la groapa de gunoi, am avut 100km/h si am remarcat stabilitatea foarte buna a masinii, in comparatie cu modelul condus de mine, la care in acesta curba franam pana la 70 si ma sprijineam de scaunul pasagerului din dreapta. Acum pneurile sun de 80 inaltime, fata de 55, lucru ce-ti confera stabilitate in curbe.
Cocluzii finala:
1. avantaje:
- designul este schimbat in totalitate, in bine
- spatiul interior este foarte generos
- izolatia fonica este foarte buna
- este confortabila la condus
- stabilitate in curbe
- consum mic
- usor de parcat in locuri mici
- raportul calitate pret, este bun

2. dezavantaje:
- nu este a mea :)

Am mai pus ochii si pe Opel Insignea. Sa speram ca voi avea ocazia sa-mi dau cu parerea si de el. Sunt fan Opel, avand un Opel Astra de 1.6.

Vechiul Chevrolet SPARK - poze



Noul Chevrolet SPARK
- video de prezentare